Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου 2017

THINK TEEN 1, UNIT 2, LESSON 1,VOCABULARY ,pages 7-12 (by Mrs Mary Daniel)

THINK TEEN 1, UNIT 2, LESSON 1,VOCABULARY ,pages 7-12 (by Mrs Mary Daniel)

Agree =to share the same opinion with someone =  συμφωνώ  ≠ disagree
 -> agreement (n.) ≠ disagreement (n.)
ancient αρχαίος ≠ contemporary, modern
Modern Greek literature = Νέα Ελληνική Λογοτεχνία
Ancient Greek= Αρχαία Ελληνικά
anyway =used when returning to an earlier subject, τέλος πάντων
at each other =at one another, ο ένας στον άλλον
at least =as much as, or more than, a number or amount, τουλάχιστον
at the last minute =the latest time possible, την τελευταία στιγμή
attach =to join or fix one thing to another, επισυνάπτω= link up, join,connect  ≠detach 
 ->attachment (n.), attached ≠ detached (adj.)
basics; (the) basics =the most important facts, skills, or needs, τα βασικά ->basic (adj.), basically (adv.)
- learn the basics about ..  =μαθαίνω τα βασικά για
be ace at (expression)=be very good at, είμαι άσσος σε κάτι
beyond =on the other side of something, πέρα από
border =the line that separates two countries or states, σύνορο
beyond  borders= περί από τα σύνορα – without borders = χωρίς σύνορα
break (noun)=when you stop an activity for a short time, usually to rest or to eat, διάλλειμα – to have a break =κάνω διάλλειμα
bookish type = βιβλιοφάγος,a student who enjoys studying
can't help it (expression)= δεν μπορώ να κάνω κάτι για να σταματήσω μια κατάσταση (συνήθως δυσάρεστη)
care =to feel interested in or worried about, νοιάζομαι=mind   -> careful, careless (adj.),
 carefully (adv.) ≠ carelessly
certain =particular, συγκεκριμένος  ≠ uncertain ->certainly (adv.) ,certainty(n.)
comment = σχόλιο=remark, note ->commentary (n.), commentator (n.)
compassion =a feeling of sympathy for people who are suffering, συμπόνια, ευσπλαχνία ->compassionate
context =συμφραζόμενα
council = συμβούλιο  ->councillor (n.)
Student Council = Μαθητικό Συμβούλιο
course =a series of lessons about a particular subject, μάθημα -> coursebook (n.)
draft =a piece of writing or a plan that is not yet in its finished form, προσχέδιο
dread =to fear, τρέμω, φοβάμαι->dreadful (adj.)
essential =very important and necessary, σημαντικός, απαραίτητος  ≠ unimportant, unnecessary
-> essence (n.), essentially (adj.)
event =δραστηριότητα, εκδήλωση= activity, occasion, happening
exactly =completely correct, at the right time, ακριβώς= precisely
exist =to be real or present, υπάρχω->existence (n.), existing (adj.)
fancy = enjoy,like very much
fall behind =to not do something fast enough, or not do something by a particular time, μένω πίσω
fave= (favourite) , αγαπημένος  ->favour (v.), favourable (adj.)
find out = discover, ανακαλύπτω, μαθαίνω
fight =to argue, τσακώνομαι  ->fight (n.)
format = δίνω σχήμα και διάταξη
frequency = συχνότητα ->frequent (adj.), frequently (adv.)
go by car (expression)= to drive to a place, πηγαίνω με το αυτοκίνητο
go on foot (expression)=to walk to a place, πηγαίνω με τα πόδια
guess = μαντεύω
guy =φιλαράκος=pal
habit = συνήθεια = custom, routine  ->habitual (adj.)
hang out(with friends)  = συχνάζω, βγαίνω με τους φίλους μου
head's office = το γραφείο του διευθυντή
health care = ιατρική περίθαλψη
high mark =υψηλός βαθμός - to get high marks
Home Economics = Οικιακή Οικονομία
ICT =Information and Communications Technology, ΤΠΕ (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας )
ideal =perfect, or the best possible, ιδανικός
join = become a member =γίνομαι μέλος
late =after the usual time or the time that was arranged, αργοπορημένος  ≠ early -> lately (adv.)
latest = most recent , ο πιο πρόσφατος -> late (adj.) lately (adv.)
load = something that is carried, often by a vehicle, φορτίο – loads of =  a lot of = πολύ
low = not high, χαμηλός
mag (magazine) = περιοδικό
main = most important, κύριος = primary ->mainly (adv.)
mostly = mainly or most of the time, κυρίως
organisation =  οργανισμός. -> organiser (n.), organise (v.)
otherwise = διαφορετικά
PE (Physical Education) = Γυμναστική
per year =every year, το χρόνο.=annually
public =available for anyone to use, δημόσιος ≠ individual, personal, private
Public School= state school(Am E) BUT  = expensive private school in Britain
put in  more effort = to try really hard, καταβάλλω  μεγαλυτερη προσπάθεια ->effortless (adj.)
RE (Religious Education) = Θρησκευτικά ->religion (n.)
relaxation = χαλάρωση  -> relax (v.), relaxed (adj.)
rest =a period of time when you relax or sleep, ξεκούραση
science = επιστήμη / θετικές επιστήμες
shout =to say something very loudly, φωνάζω = yell, cry out
skill = δεξιότητα, ικανότητα  
solve =to find the answer to something, λύνω =work out, figure out -> solution (n.)
 – to find  a solution to a problem
spend time doing sth = περνώ χρόνο κάνοντας κάτι
state = the condition that something or someone is in, κατάσταση
State school = Δημόσιο σχολειόPrivate school  = ιδιωτικό σχολείο
struggler = αυτός που παλεύει, αγωνίζεται, εδώ : ο μαθητής που έχει αδυναμίες και χρειάζεται να προσπαθεί πολύ -> struggle (v.)
take it easy =to relax and not use too much energy,αντιμετωπίζω κάτι ήρεμα
take a test = sit for a test , γράφω/δίνω εξετάσεις
term = a part of the school year, τρίμηνο
timetable = ωρολόγιο πρόγραμμα
too far =too much, υπερβολικά πολύ
tough =difficult, hard,  δύσκολος, σκληρός
twice a week=two times, δυο φορές την εβδομάδα

type=to write something using a keyboard, δακτυλογραφώ ->typewriter (n.)- typist (n.)

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΓΙΑ Β' ΑΡΧΑΡΙΟΙ,UNIT 3,LESSON 3

ΤΗΙΝΚ ΤΕΕΝ 1, UNIT 3 lesson 2

page 31

 Greetings from Australia =χαιρετίσματα από τη Αυστραλία

The Pacific Ocean =ο Ειρηνικός Ωκεανός
The Atlantic Ocean= o Ατλαντικός Ωκεανός
It takes about 24 hours to fly to Australia from Greece=παίρνει 24 ώρες να πετάξεις από την Ελλάδα στην Αυστραλία.
What else?= τι άλλο;
know= γνωρίζω
hot ≠ cold
start ≠ finish
Teen / teenager = έφηβος
newspaper= εφημερίδα

at the outback = στην κεντρική Αυστραλία (µια πολύ απομονωμένη περιοχή)
   miles away from = µίλια µακριά από
School in the air = σχολείο «από τον αέρα», δηλ. εξ αποστάσεως µέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή.  
On my computer screen= στην οθόνη του υπολογιστή μου
Send = στέλνω
Study= μελετώ
5-6 hours= from 5 to 6 hours = από  5 μέχρι  6 ώρες
on air lesson = «µάθηµα στον αέρα»
 to learn things off by heart= µαθαίνω πράγµατα απέξω, αποστηθίζω
take tests = δίνω εξετάσεις
if = εάν/αν
serious = σοβαρός
she learns how to cook= μαθαίνει πώς να μαγειρεύει
enjoy cooking= απολαμβάνω τη μαγειρική/ να μαγειρεύω
in the area= στην περιοχή
horse riding = ιππασία
Im sure= είμαι σίγουρος/η

Διαβάστε τη σελίδα 31
για να απαντήσετε τις ακόλουθες ερωτήσεις.

1.How old is Nicole?
2.Where does Nicole live?
3 Does she go to school everyday? Why not?
4. How many times a week does she have an on the air lesson?
5 Does her teacher live in the area?
6. How does her teacher send work for Nicole to do?
7. How long does she study every day?
8. What does she do when she studies?
9.Who helps her with her schoolwork?
10. How many friends has she got?
11. What does she do in the afternoons?
12.Are there many children in the area?
13. Is your life different from Nicole’s?

page 32  

School subjects = σχολικά µαθήµατα
what about homework = τι γίνεται µε την εργασία στο σπίτι;
a different kind of lesson = ένα διαφορετικό είδος µαθήµατος
 It’s too far away = είναι πάρα πολύ µακριά  
how long? = πόσο χρόνο;
necessary = αναγκαίος, α, ο
equipment = εξοπλισµός
home economics = οικιακή οικονοµία religious education = θρησκευτικά
physical education = φυσική αγωγή

page 33  

school timetable = σχολικό ωρολόγιο πρόγραµµα
 technical drawing = τεχνικό σχέδιο
science = φυσική  

Μάθαµε τα ρήµατα αρέσκειας (love, like, enjoy, prefer) και τα ρήµατα δυσαρέσκειας (hate, dislike). Τόσο τα ρήµατα αρέσκειας, όσο και τα ρήµατα δυσαρέσκειας ακολουθούνται από ρήµατα µε την κατάληξη –ing (gerund)
e.g. I like playing football .
I hate reading English.
 I prefer reading comics to reading English.

UNIT 3 lesson 3

This is my job
 page 35

issue= τεύχος  
article= άρθρο
lunch= µεσηµεριανό (γεύµα)  
dinner= βραδινό (γεύµα)
vegetarian= χορτοφάγος
chef= cook = μάγειρας(προσοχή cooker = ηλεκτρική κουζίνα)
dish= πιάτο  
menu= κατάλογος (µενού)
order= παραγγελία
ingredients= συστατικά, υλικά
decide on = αποφασίζω για
stuff=πράγµατα (εδώ σηµαίνει φαγητά)
pasta= ζυµαρικά
desserts= επιδόρπια
pies= πίτες  
yummy= νόστιµος  
second helping= δεύτερη µερίδα
day-off= άδεια  occupation= απασχόληση  
meal= γεύµα  
popular= δημοφιλές
it’s a kind of..= it’s a sort of=είναι ένα ειδος
a day off = ρεπό

 page 36

What do you do?= Whats your job?=What do you do for a living= τι δουλειά κάνεις;
vet= κτηνίατρος  
secretary= γραµµατέας  
driver= οδηγός
architect= αρχιτέκτονας  
pilot= πιλότος
dancer= χορευτής
clerk= υπάλληλος γραφείου  
shop owner= ιδιοκτήτης καταστήµατος  
author= συγγραφέας

 page 37  

builder= οικοδόµος, χτίστης -> to build= χτιζω
worker= εργάτης -> to work= εργάζομαι
 artist= καλλιτέχνης  ->art = τέχνη
sailor= ναύτης -> to sail=ταξιδεύω/πλέω
 policeman= αστυνοµικός-> police= αστυνομία
engineer= µηχανικός
 actor/actress= ο / η ηθοποιός, ->to act = παίζω σε θέατρο/ ενεργώ
electrician= ηλεκτρολόγος -> electricity= ηλεκτρικό ρεύμα

to work like a dog= δουλεύω σα σκυλί  
to do the donkey work= κάνω τη χαµαλοδουλειά
to be out of work= είµαι άνεργος  
to get down to work= καταπιάνοµαι µε

Κείµενο στη σελίδα 35,
να απαντήσετε τις ακόλουθες ερωτήσεις.

1.What sort of text is this?
2 What does Mr. Young do?
3. What time does he usually start work?
4. How many dishes does he prepare every day?
5. When does he decide on the menu?
6 Does he decide all alone?
 7. What’s students’ favourite dessert?
8. What do students think about Mr. Young’s dishes?  


 Μάθαµε πως ρωτάµε κάποιον τι δουλειά κάνει και φυσικά πως απαντάµε. Whats your job? I am a teacher.
  Ερωτηµατικές λέξεις,/Wh-questions

Who  = ποιος;
What= τι ;
Where= πού ;
When= πότε;
Which= ποιος/ ποιο από ;
How= πώς ;
What time= τι ώρα ;
How often= πόσο συχνά ;
How long= πόσο χρόνο ;
How many= πόσες φορές

 Όταν η ερωτηµατική λέξη αναφέρεται στο υποκείµενο του ρήµατος, τότε η πρόταση δεν µπαίνει στον ερωτηµατικό τύπο αλλά σε καταφατικό.
Who cooks the meals at school?(δηλ.δε χρησιμοποιούμε βοηθητικό ρήμα)
 Όταν η ερωτηµατική λέξη αναφέρεται σε οτιδήποτε άλλο εκτός από το υποκείµενο του ρήµατος, τότε η πρόταση µπαίνει στον ερωτηµατικό τύπο. e.g.
Who do you like? (ποιος σου αρέσει?)
What time does the lesson start?




ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Α ,LEVEL A(ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΙ)

THINK TEEN 2, UNIT 1 ,UNITY IN DIVERSITY

https://ai.invideo.io/watch/cbSRTnxEU_l