MD'S (Mary Daniel's) Free Teaching Material And Educational Posts For My Students And Colleagues
Κυριακή 14 Σεπτεμβρίου 2014
Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014
GRAMMAR EXERCISES- PRACTICE ON TENSES( BY MARY DANIEL)
GRAMMAR EXERCISES- PRACTICE ON TENSES( BY MARY DANIEL)
PRESENT SIMPLE vs. PRESENT CONTINUOUS
- Look! The sun………………………………….(set)
- Father…………………….……(go) to his office at eight o’clock in the morning
- What………………………………….(you/look) at?
- I……………………………….…….(look) at a wonderful picture.
- The pupils…………………..……..(stand) and then…………….……(sit) down.
- That woman…………………..…..(play) tennis very well.
- You…………………….…(always/talk) during lesson.
PAST SIMPLE vs. PAST
CONTINUOUS
1.
While I………..………….(play) in the
school yard, I…………….……(fall) down.
2.
When I was on holiday I………………………..…(go)
for a walk early in the morning.
3.
Last week I…………………….………(see) him
every day.
4.
I………………..…………..(go) to my office on
foot this morning.
5.
He……………………….(be) to Greece on 3rd
November.
6.
At this time last year I……………….…….(work)
as a typist.
7.
While mother…………………..……….(cook) I…………………….....(wash
up).
8.
I wish he …………………..…….(be) here now.
9.
Where I met him, he said he…………..………..(study)
medicine.
FUTURE SIMPLE vs. FUTURE CONTINUOUS
1.
At this tine tomorrow I……………..………….(travel).
2.
We……………………….(visit) them next Sunday.
3.
I………………………..(tell) her the whole
truth about this matter.
4.
When she goes to the baker’s, she……………..……(buy)
some bread for you too.
5.
They……………………………….(see) us at the
airport, if we get there on time.
6.
If you……………………..….(help) me, I’ll
help you too, said the boy.
7.
They………………………….(leave) at once.
8.
Before you leave,……………………………(you/do)
me favor?
FUTURE PERFECT SIMPLE vs. FUTURE PERFECT CONTINUOUS
1.
The house……………………(build) the end of
this year.
2.
We…………………..……(finish) this book by
June.
3.
They…………………...(leave) before we
return.
4.
Will you……………………………(type) these
letters by five o’clock?
5.
I……………………….(teach) English for ten
years by next September.
6.
The children…………………………(not/study)
before their parents return.
7.
The play………………..……..(start) by the
time we get there.
PAST PERFECT SIMPLE vs. PAST PERFECT CONTINUOUS
1.
When I went to his house he……………..…………(leave).
2.
The bell…………………………(ring) for three
minutes before I opened the door.
3.
Mother…………………..…….(cook) for two
hours, when I went home.
4.
No sooner………………..……..(he/come in)
than he began singing.
5.
He said that he………………………(work) as a
secretary before he came here.
6.
I wish they……………………..………..(take) a
decision earlier.
7.
She said she………….……..……(see) him for
a long time.
8.
Ann……………………..…….(lie) on the beach
long before I saw her.
Τρίτη 15 Ιουλίου 2014
Δευτέρα 14 Ιουλίου 2014
Τρίτη 1 Ιουλίου 2014
Δευτέρα 9 Ιουνίου 2014
Τετάρτη 14 Μαΐου 2014
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ( Μ.ΔΑΝΙΗΛ )
ΤΑΞΗ Α’ ( ΕΠΙΠΕΔΟ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΩΝ, LEVEL Α’ )
THINK TEEN 1
COURSEBOOK, UNITS: 1-4, σελίδες : 1-61
WORKBOOK, UNITS: 1-4, σελίδες : 1-60
ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ / ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ.
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ:
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ
ΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ( Μ.ΔΑΝΙΗΛ )
ΤΑΞΗ Β’ ( ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΡΧΑΡΙΩΝ, LEVEL Β’ )
THINK TEEN 1
COURSEBOOK, UNITS 5-7, σελίδες: 57-98
WORKBOOK, UNITS 5-7,
σελίδες : 49-83
THINK TEEN 2
COURSEBOOK, units 1 & 2,, σελίδες: 1-24
WORKBOOK, units 1 & 2 , σελίδες:
1- 21
ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ / ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ.
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ:
http://ebooks.edu.gr/courses/DSGYMB114/document/4be296bf7p7k/51bec7b7p6e2/51beca16ln28.pdf//
ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ
ΥΛΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ( Μ.ΔΑΝΙΗΛ )
ΤΑΞΗ Γ’ ( ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΡΧΑΡΙΩΝ, LEVEL Β’)
THINK TEEN 3
COURSEBOOK , UNITS 1- 4, σελίδες : 1-48
WORKBOOK, UNITS 1- 4, σελίδες:: 1-45
ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ / ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ.
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ:
http://ebooks.edu.gr/courses/DSGYM-C109/document/4be02147tsrk/51bec79e0ghi/51bec9fc4uh0.pdf
Παρασκευή 9 Μαΐου 2014
Παρασκευή 2 Μαΐου 2014
Πέμπτη 24 Απριλίου 2014
THINK TEEN 2 , VOCABULARY (AΡΧΑΡΙΟΙ)
THINK TEEN 2, ΑΡΧΑΡΙΟΙ
Unit 2 Lesson 1
accurate (adj) = correct or exact, ακριβής
≠ inaccurate
allow (v)= επιτρέπω = premit, let ≠ forbid,
although/ though = παρ’όλο που
ambition (n) = φιλοδοξία → ambitious
among (prep) = ανάμεσα
artist (n) = καλλιτέχνης
awareness (n) = συνείδηση, γνώση → to be aware of
beside (prep) = next to, δίπλα
bold (adj) = έντονος
border (n) = σύνορο
brave (adj) = γενναίος = daring,
fearless ≠ cowardly → bravery
canonise (v) = αγιοποιώ
case (n) = περίπτωση
centre (n) = κέντρο → central
ceremony (n) = τελετή
charity (n) = φιλανθρωπία
choice (n) =επιλογή → choose
citizen (n) = πολίτης
coherence (n) = λογική συνοχή → coherent
comfort (n) = άνεση ≠discomfort, → comfortable
compose (v) =to write a piece of music, συνθέτω → composer = συνθέτης,composition=σύνθεση-εκθεση
compound (n) = σύνθετος
corner (n) = γωνιά
decision (n) = απόφαση→ decide, decisive
declare (v)= δηλώνω → declaration
deserve (v) = αξίζω
desperate (adj) = απελπισμένος
during (prep) = κατά τη διάρκεια
dying (adj) = που πεθαίνει
After seeing so many
earthquake (n) = σεισμός
echo (n) = ηχώ
endless (adj) = ακατάπαυστος=eternal,
everlasting→endlessly
event (n) = γεγονός = incident,
famous (adj)= διάσημος, well-known
feed (v) = to give food , ταΐζω
generous (adj) =not stingy, γενναιόδωρος≠ mean
gentle (adj) = kind; ευγενικός → gentleman
identify (v)= to recognize αναγνωρίζω → identification, identified
impression (n) =εντύπωση
in honour (phr)= προς τιμή
join (v) = συνδέω =unite ≠ divide, separate
lonely (adj) = που νιώθει μοναξιά →loneliness
look after (v) = to take care of, φροντίζω ≠ neglect
make a difference (phr) = κάνω τη διαφορά
make sure (phr) = βεβαιώνομαι = ensure
make time (phr) =βρίσκω χρόνο
mark(v) = σημειώνω
marvellous (adj) = υπέροχος = amazing, astonishing, wonderful
mean (v) = σημαίνω
medal (n) = μετάλλιο
mind (v) = με πειράζει = dislike, object to
monastery (n) = μοναστήρι
need (n) = ανάγκη
profit (adj) = κερδος,→ profitable
non-profit organisation. = μη κερδοσκοπικός οργανισμός/οργανωση
nun (n) = καλογρια
offer (v) = to give or provide , προσφέρω
pain (n)= πόνος → painful
pay respects = υποβάλλω τα σέβη μου.
peace (n) = ησυχία / ειρηνη → peaceful
permission (n) = άδεια → permit
playwright (n)= someone who writes plays, θεατρικόςσυγγραφέας
pneumonia (n) = πνευμονία
politician (n) = πολιτικός →.political,
politics
poverty (n)=φτώχια → poor ≠ luxury,
riches, wealth
Prime Minister (n)= Πρωθυπουργός
promise (n)= υπόσχεση
radioactivity (n) =ραδιενέργεια
radium (n) =ράδιο
raise (v) =ανεβάζω , increase
reach (v) =φτάνω
.record (n) =δίσκος βινυλίου
refuse (v) = not accept , αρνούμαι → refusal
ruins (n) =ερείπια
saint (n) =άγιος
.save (v)= αποθηκεύω ≠ spend → savings
saying (n) =παροιμία
scientist (n) = επιστήμονας→.science, scientific
search (v)= to try to find ψάχνω
suffer (v)=υποφέρω
teach (v) taught – taught = διδάσκω→ teaching,teacher
throughout (prep) =καθ’όλη τη διάρκεια
timeline (n) =χρονοδιάγραμμα
train (v)=εκπαιδεύω → trainer,
training
volunteer (n) =εθελοντής
weightlifting (n) =άρση βαρών → weightlifting.weightlifter
whoever (pron) = οποιοσδήποτε
Unit 2 - Lesson 2
adventure (n) =περιπέτεια →adventurous
aim (n) =purpose, goal,στοχος
arrange (v) = κανονίζω =plan →arrangement
attitude (n) = νοοτροπία
can't stand (phr)(informal) = to hate δεν αντέχω = can’t bear
conclusion (n)=κατάληξη =result →conclude,
conduct (v) = διεξάγω= carry out
consider (v)= to think of as, θεωρώ
council (n) =συμβούλιο
check (v)= ελέγχω διασταυρώνοντας
data (n) = δεδομένα
emperor (n) = αυτοκράτορας
empire (n) = αυτοκρατορία
express (v)= εκφράζω → expression, expressive
historical (adj)= ιστορικός
horror (n)= τρόμος= dread, → horrify
impossible (adj)= ανυπόφορος= intolerable
last (v)= διαρκώ
missing (adj)= absent, που λείπει
monologue (n)= μονόλογος
persuade (v) = πείθω =convince →persuasion, persuasive
play (n)= θεατρικό έργο → playwright=θεατρικος συγγραφεας
poor (adj)= φτωχός
recently (adv) = not long ago, πρόσφατα = lately
recommend (v)= συστήνω → recommendation
recreate (v) = αναπαράγω
relationship (n) = σχέση = connection
relevant (adj) = σχετικός ≠ irrelevant
report (n) = αναφορά
require (v) = to need, απαιτώ → requirement
research (n) = έρευνα → researcher
review (n)= κριτική
revolt (n) = εξέγερση → revolution
slave (n)= σκλάβος
stadium (n) = στάδιο
suitable (adj)=
κατάλληλος
= appropriate ≠ unsuitable
summarise (v)= συνοψίζω = sum up → summary
survey (n)= μελέτη
taste (n) = γούστο
transfer (v) = μεταφορά
unusual (adj) = ασυνήθιστος = strange
you must be joking (phr) = θα αστειεύεσαι
UNIT 2,
LESSON 3
artwork (n) = εικονογράφηση
beat – beat – beaten = χτυπώ, δέρνω
campaign (n)==καμπάνια,εκστρατεία
childhood (n) = παιδική ηλικία
crash (n)= σύγκρουση
deed (n) =
πράξη
diet (n)= διατροφή
divide (v) =to separate into parts, μοιράζω ≠
join, unite → division
follower (n) = οπαδός
freedom (n) = ελευθερία = liberty ≠slavery →free
goat (n) = κατσίκα
ground (n) = έδαφος
grow up (v) = αναπτύσσομαι
gunshot (n) = πυροβολισμός
Hindu (n) = Ινδουιστής.
interest (n) = ενδιαφέρον → interesting
leader (n)= ηγέτης
loincloth (n) = ύφασμα γύρω από τους μηρούς
Various cultures in
online (adv) = connected to the internet διαδίκτυο
put on (v) = ανεβάζω, διοργανώνω ( παράσταση)
radical (n) = δραστικός
recognise (v) = αναγνωρίζω→ recognition,
release (v) =θέτω σε κυκλοφορία→release (n)
responsible (adj) = υπεύθυνος → responsibility
return (v) = επιστρέφω ≠ depart
shawl (n) = σάλι.
skill (n) = ικανότητα → skilful
society (n) = κοινωνία
spiritual (adj) =
πνευματικός ≠
material,
term (n) = τρίμηνο
violence (n) = βία →violent
visuals (adj) = εικόνες, οπτικό υλικό
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
ΠΩΣ ΠΡΟΦΕΡΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΛΗΞΗ -ED ?KANTE TO KOYIZ
Past tense: "-ed" pronunciation
-
PRESENT SIMPLE OR PRESENT CONTINUOUS Fill in the blanks with the correct form of the verbs in brackets. Use the present simple or ...
-
Order of adjectives Put the adjectives in the correct order. Exercise a. 1. a Chinese / pretty/ little/girl 2. a ...
-
Word Formation and Parts of Speech (part1) A. Common endings Nouns for things = ment; -ity; -ness; -ion Nouns for peop...