Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020

THINK TEEN 1, ΑΡΧΑΡΙΟΙ (B'CLASS)

 

UNIT 3 lesson 1

Day in day out =μέρα μπαίνει, μέρα βγαίνει

page 26

 advertisement /advert/ ad = αγγελία, διαφήµιση

e-notice board =electronic notice board= ηλεκτρονικός πίνακας ανακοινώσεων

to take part in = συµµετέχω,participate

 typical = χαρακτηριστικός, αντιπροσωπευτικός weekday = ηµέρα της βδοµάδας=from Monday to Friday

typical day=συνηθισμένη μέρα

at the weekend=Saturday & Sunday

 the best = ο καλύτερος, η,(good-better-the best= καλός, καλύτερος, άριστος)

ο presentation = παρουσίαση

to publish = δηµοσιεύω

will be published on our site= θα δημοσιευτούν στον ιστοτοπο μας

detail= λεπτοµέρεια

to mention = αναφέρω

topic = θέµα

 bike = ποδήλατο

ancient = αρχαίος, α, ο

lunch break = διάλειµµα για µεσηµεριανό φαγητό right after = αµέσως µετά

once = µία φορά  ,   twice = δυο φορές

to tidy = τακτοποιώ

teenager=έφηβος

NOTE:at noon , at night, at midnight,

In the morning, in the evening, in the afternoon

 

page 27

 

to live = ζω ->life = ζωή

eg.Ι live in Keratsini,  live in Greece

City=μεγαλούπολη, town=μικρή πόλη

250klm=250 kilometres =250χιλιόμετρα

capital = πρωτεύουσα

step dad = πατριός

step brother = ετεροθαλής αδελφός

 busy = απασχοληµένος

 to get up = σηκώνοµαι (από το κρεβάτι)

to have breakfast = παίρνω πρωινό

to leave = φεύγω, εγκαταλείπω, αναχωρώ

to leave for school=φεύγω για το σχολειό

10 minutes=10 λεπτά

on foot = µε τα πόδια

to get the bus = παίρνω το λεωφορείο

to ride my bike = οδηγώ το ποδήλατό µου usually = συνήθως,  never = ποτέ

Im late=έχω αργήσει/είμαι αργοπορημένος

My favourite school subject=το αγαπημένο μου μάθημα

SCHOOL SUBJECTS:

History= ιστορία

Geography = γεωγραφία

Maths /Mathematics =μαθηματικά

Ancient Greek= αρχαία Ελληνικά

Modern Greek= νέα Ελληνικά

Chemistry= χημεία

Science= φυσική

Art =  καλλιτεχνικά

Music= μουσική

PE=Physical Education = γυμναστική

IT=Information Technology= πληροφορική

Social Studies = κοινωνική αγωγή

 

learn about= μαθαίνω για/σχετικά με

rights=δικαιώματα

weird = αλλόκοτος

have a break =κάνω διάλειμμα

from 12 to 2= από τις 12 μέχρι τις 2

to eat = τρώω

school canteen= κυλικείο σχολείου

go back home= γυρίζω στο σπίτι

until 4= μέχρι τις 4

boring = βαρετός

after dinner = δείπνο

to prefer = προτιµώ

a bit = λιγάκι= a little

watch TV= βλεπω τηλεοραση

to prefer= προτιμω

to listen to music= ακουω μουσικη

to read comics = διαβαζω κομικ

to tidy my room= τακτοποιω το δωματιο μου

 to go crazy = τρελαίνοµαι = to go mad

to go to bed= παω για υπνο

to hate= dislike= απεχθανομαι

to play the guitar= παιζω κιθαρα

 always = πάντοτε

to relax = ξεκουράζοµαι

this way= με αυτόν τον τροπο

to do my homework= κανω τα μαθηματα μου

then= επειτα

cycling = ποδηλασία

the Tour de France = ο γύρος της Γαλλίας (ποδηλατικός γύρος)

MEALS

BREAKFAST-LUNCH-DINNER

(πρωινό-μεσημεριανό-βραδινό)

 

PLAY, GO και DO

  τα χρησιµοποιούµε µε αθλήµατα και δραστηριότητες:

PLAY = χρησιµοποιούµε το play µε αθλήµατα στα οποία χρησιµοποιούµε µπάλα όπως,

 play football, play basketball,

 play volleyball, play tennis, play golf,

play handball, play waterpolo.

 

GO = χρησιµοποιούµε το go µε δραστηριότητες που τελειώνουν σε –ing όπως,

 go swimming, go jogging, go sailing,

go rafting, go climbing, go skateboarding,

 go scubadiving.

 

DO = το χρησιµοποιούµε όταν µιλάµε για τα υπόλοιπα αθλήµατα και δραστηριότητες όπως,

 do gymnastics, do athletics, do Tae Kwon Do, do karate.

 

PRESENT SIMPLE (Απλός Ενεστώτας).

 

 USE ( Χρήση) ->(ΤΟ ΜΟΝΙΜΟ)

•Αυτός ο χρόνος χρησιµοποιείται όταν µιλάµε για µια πράξη που εκφράζει συνήθεια ή ρουτίνα

e.g. He goes to school by bus.

 

•Χρησιµοποιείται ακόµη για να εκφράσει µια γενική αλήθεια e.g. The earth turns around the sun.

 

•Χρησιµοποιείται επίσης για να εκφράσει καταστάσεις και γεγονότα

 e.g. They like ice-cream

He doesn’t speak English.

 

 FORMATION (Σχηµατισµός)

 

Ο PRESENT SIMPLE σχηµατίζεται µε τις προσωπικές αντωνυµίες

(I, you, he, she, it, we, you, they) και τη βασική µορφή του ρήµατος.

Μονάχα στο τρίτο πρόσωπο (he, she, it) προσθέτουµε την κατάληξη –s.

 e.g. I eat You eat -He eats -She eats- It eats- We eat -You eat -They eat

Be careful: όταν το ρήµα καταλήγει σε –s, -ss, -sh, -ch, -x, -o, αντί για κατάληξη –s στο τρίτο πρόσωπο, βάζουµε την κατάληξη es.

e.g. he brushes, she kisses, he goes.

 

Επίσης, όταν το ρήµα καταλήγει σε –y και πριν από το –y υπάρχει σύµφωνο, τότε το – y µετατρέπεται σε –i και µετά προσθέτουµε και την κατάληξη –es. e.g. he try + she tries.

 

Όταν το ρήµα καταλήγει σε –y και πριν από το –y υπάρχει φωνήεν, τότε προσθέτουµε απλά το –s στο τρίτο πρόσωπο. e.g. he plays

 

 Στην ερώτηση (Interrogative form) βάζουµε το do πριν το υποκείµενο.

Στο τρίτο πρόσωπο αντί για do βάζουµε does. Όταν βάζουµε το does η κατάληξη –s, es ή ies φεύγει από το ρήµα.

Στην άρνηση (Negative form) βάζουµε το do not ανάµεσα στο υποκείµενο και το ρήµα.

 Στο τρίτο πρόσωπο βάζουµε το does not και φυσικά φεύγει η κατάληξη –ses ή ies από το ρήµα.

 Για συντοµία αντί για do not λέµε dont και αντί does not λέµε doesnt .

 

 KEY WORDS = λέξεις κλειδιά για τον PRESENT SIMPLE είναι τα εξής, every day, every week, every month, on Monday/ Tuesday (και όλες οι υπόλοιπες µέρες της βδοµάδας), at weekends, in winter, in autumn, once a week etc.

 FREQUENCY ADVERBS = Επιρρήµατα συχνότητας.

Τα  always = πάντοτε, usually = συνήθως, often = συχνά, sometimes = µερικές φορές, never = ποτέ κλπ. Μπαίνουν ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΡΗΜΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ. e.g. I always arrive late at school. / I am always late

 

SHORT ANSWERS = Σύντοµες απαντήσεις Όταν ρωτάµε µε το do απαντάµε µε το do ή το dont .e.g. Do you like school? Yes, I do / No, I don’t. Όταν ρωτάµε µε το does απαντάµε µε το does ή το doesn’t. e.g. Does he play? Yes, he does / No, he doesn’t.

EXERCISES

Α.∆ιαβάστε το κείµενο page 27, και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις.

1. What’s his name? 2.Where does he live?

 3. How far is Tours from Paris? 4. What’s the capital of France? 5. Who does he live with?

 6. What time does he get up?

 7. How far is the school? 8. Does he go by bus?

9. What time do lessons start? 10. What year is he in? 11. What’s his favourite subject?

 12. What else does he study? 13. What time does he have lunch? 14. How long does it take him to get to school?

 

Β.Write the sentences in the interrogative and negative form (γράψτε τις προτάσεις στον ερωτηµατικό και αρνητικό τύπο).

1. I always make my bed

2. They visit museums at weekends

3. He likes English. 4. Lessons start at 8 o’clock.

5. Mum goes shopping on Mondays

6. We often go cycling . 7. You usually get up at 7:30

8. My parents watch TV in the evening.

 

C.Answer the following questions. Use short answers.

1. Do you live with your parents? Yes,

 2. Does Jean Paul usually ride his bike to school? Yes,

 3. Do your teachers speak Japanese? No,

4. Do teenagers usually tidy their rooms? No,

 5. Does Jean Paul have a lunch break at 11:00?

 

D. Put the frequency adverbs in the correct place

( Βάλτε τα επιρρήµατα συχνότητας στη σωστή θέση).

 1.They go to church on Sundays (often)

2. He comes to my house (never)

3. She is hungry in the morning (always)

4. Do they go swimming in the summer? (usually)

5. Rosa is late (sometimes).

ΠΩΣ ΠΡΟΦΕΡΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΛΗΞΗ -ED ?KANTE TO KOYIZ

Past tense: "-ed" pronunciation